poniedziałek, 10 lutego 2014

Żyj zdrowo!!!!

Dzisiaj trochę o tematyce zdrowego trybu życia.

omg, i want1. Fast food'y

Coraz częściej słyszy się, że nasze społeczeństwo tyje, a to za sprawą wszystkich fast food'ów. Prawie każdy jadł chodź raz hamburgera, frytki czy też kebaba, jednak nie wiele z nas zdaje sobie sprawy z tego jak to ma wiele kalorii, ale niektórzy nie chcą tego wiedzieć. Specjalnie, aby Wam uświadomić jak fast food'y są kaloryczne przedstawię wyniki hamburgera z McDonald'a.



Hamburger z McDonalda w 1 sztuce (105 g) ma 264,6 kcal; z czego 58% to węglowodany, 18% tłuszcz, a pozostałe 24% - białko. Więcej o hamburgerach  na tej stronie >>klik<<

Chocolate ...!2. Słodycze

Achh... ostatnio rozmawiając z moimi rówieśniczkami byłam zaniepokojona ile one jedzą słodyczy. Jedna z nich pije ok. 8 herbat dziennie, słodząc każdą 4 ŁYŻECZKAMI! Oprócz tego zjada bardzo dużo słodyczy tj. ciastka, gumy do żucia i pije pepsi, soki i inne napoje tego typu. Dla mnie to nie wyobrażalnie dużo. Ja w sumie nie do końca lubię słodycze.


link
Kolejna analiza, tym razem czekolady z orzechami firmy milka. W 100 g znajduje się 555 kcal, z czego 52% to      węglowodany,39 - tłuszcze, a białko stanowi tylko 9%.



3.Warzywa
Jus Wortel Super EnakChcąc się zdrowo odżywiać w naszej diecie nie może zabraknąć warzyw. Mamy ogromny wybór; marchewka, por, szpinak, brukselka, fasola, groszek, seler i wiele innych. Możemy je jeść na surowo, jako dodatek do sałatki, sosu, przyrządzając puree czy też koktajl. Analiza marchewki, młodej, surowej:  1 duża (15 g) sztuka zawiera tylko 5, 25 kcal, w tym 91% to węglowodany, 2% - tłuszcz, a białko stanowi 7%.  
link
Podam Wam również mój ulubiony, ale szybki przepis na makaron spaghetti alle szpinak (chyba tak się pisze alle)Gotuj makaron wedle uznania, wyciągnij patelnie i nalej trochę oleju, następnie dodaj 3 ząbki czosnku. Pozwól mu trochę się podsmażyć. Na patelnie daj szpinak zmielony własnoręcznie lub kupiony, ale wtedy musisz odmrozić i odsączyć z wody. Poczekaj chwilę i dodać 3 serki topione o smaku śmietankowym (ja zawsze dodaje takie z Biedronki w złotym opakowaniu, podłużne i tanie) Gdy to wszystko się zagotuje doprawić w zależności co kto lubi :) A potem to już tylko podać.
danie wygląda mniej więcej ta
Healthy food


                                4. Owoce                                                      
kto z nas ich nie kocha? Jest ich tyle i możne z nich tyle zrobić i tu kolejny przepis, ale najpierw analiza. 
Wezmę dla przykładu zwykłe, surowe, ze skórką jabłko. Najprostszy i najpopularniejszy owoc.
Jedno duże jabłko o średnicy 8,5 cm (223 g) ma 115,96 kcal, z czego 97% to węglowodany,  1% tłuszczu, a białko stanowi 2%. 
 link Wydaje mi się, że trochę dużo, ale jabłka są takie smaczne, że po zjedzeniu nie chce się nawet przez jakiś krótki okres czasu pić (przynajmniej mi). Po za tym owoce mają bardzo dużo witamin, które nasz organizm potrzebuje, z resztą tak samo jak warzywa. 
Przepis: ja uwielbiam robić sałatkę owocową, nie ma dokładnego przepisu, ale ja zawsze daje: pół jabłka, banana i kilka łyżek jogurtu naturalnego. Można dać każdy owoc, a nawet bakalie. Jest to wspaniałe drugie śniadanie; sycące, nie drogie i pożywne! Pychota co nie?
☺️
5. Ruch

Jeżeli chcemy żyć "po zdrowemu" oprócz diety wyposażonej w witaminy nie może zabraknąć ruchu. Wiem teraz żyjemy w dobie komputerów i samochodów, więc teraz nikomu nie chce się ruszyć "czterech liter" i pójść na spacer, pobiegać, pojeździć na rowerze, pójść na wycieczkę, na rolki/łyżwy, basen, itp. możliwości jest wiele, tylko trzeba znaleźć na to czas i ochotę.  Mam dla Was bardzo dobry licznik ile spaliliśmy kalorii  >>klik<<. Przykładowo z moją wagą, grając przez 30 minut w piłkę nożną (kocham ten rodzaj ruchu) spaliłabym 260 kcal. Jak dla mnie to bardzo dobry wynik i po nim pozwolę sobie zjeść jabłko.

.
6. Waga
Jest takie powiedzonko "co za dużo, to nie zdrowo" to prawda trzeba trzymać umiar i najważniejsze nie objadać się na noc. Powinniśmy jeść 5 posiłków dziennie (śniadanie, drugie śniadanie, obiad, podwieczorek, kolacja). Trzeba jadać o stałej porze, wtedy nasz żołądek będzie "wiedział, że tyle mija od ostatniego posiłku i czeka na kolejny" -  to tak powiedziane prostymi słowami, ale oczywiście odgrywa się za tym masa różnych procesów, o których ja nie wiem. Pamiętajcie głodzenie się nic nie daje, a niszczymy nasz organizm! Nie warto się odchudzać, można tylko ograniczyć to co nie zdrowe. Ja osobiście nie mam nic do ludzi grubszych. Oni są tacy sami jak Ci szczupli, tylko trochę pulchniejsi. Jednak trzeba trochę pomyśleć ile się ma chorób przez otyłość, albo otyłość przez choroby - np. cukrzyca niektóre osoby się grubsze, a inne chude. Wiele osób na własne życzenie jest grubym, a taka prawda, że schudnąć jest trudno, a nabrać wagi po dużym spadku jest bardzo łatwo. Dlatego zanim następnym razem weźmiesz do ręki hamburgera, frytki, czy inną rzecz do spożycia zastanów się jak często to jesz i czy warto, aby później borykać się z nadwagą.


I tak kończę dzisiejszy post. Mam nadzieję, że się podobał. Zapraszam do licznego komentowania :)

16 komentarzy:

  1. Moje odżywianie się jest średnio dobre. Fast food'y jadam rzadko, uwielbiam je, ale się ograniczam :D Warzyw co prawda nie lubie, ale ostatnio pokochałam jabłka, mniam :) Słodycze uwielbiam, więc bez nich nie przeżyje. Ale herbatę słodze mało, wręcz spokojnie mogłabym pić gorzką. Z ruchem jest średnio, bo jak przychodzę ze szkoły to często jest tak, że już na nic nie mam siły. Wagę mam okej, tak myślę :D
    Widzę, że jesteś za ruchem, a jak się pytałam czy będziecie mnie wspierać podczas biegania to Ty mi powiedziałaś, że nie :( Dzięki :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bo ja jestem za ruchem, mogę Cię wspierać, ale sama wolę spacery.

      Usuń
  2. Ja swój pierwszy kebab zjadłam jakiś rok temu, czyli w wieku 22 lat :P Do fast foodów też długo nie zaglądałam... ale ostatnio jestem tak zabiegana pomiędzy pracą a uczelnią, że coraz częściej "nie mam wyjścia" :( Czas się ogarnąć!
    A makaron ze szpinakiem uwielbiam! Tylko zamiast serków topionych dodaję sera pleśniowego Brie. Polecam! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. być może kiedyś wypróbuje wersje z serem pleśniowych, choć przyznam, że za nim nie przepadam:) również pozdrawiam!

      Usuń
  3. ja sobie czasami pozwalam na fast foody, oczywiście nie za często...;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja różnie zjadam fast foody, czasem robię własną wersje hamburgera, tylko z kurczakiem pycha!

      Usuń
  4. Wielu ludzi porusza na blogach ten temat, ale to bardzo dobrze! Cieszę się więc że i Ty to zrobiłaś, bo w tej kwestii im więcej tym lepiej:) Trzeba uświadamiać ludziom jak ważne jest odżywianie bez względu na to czy mamy skłonności do tycia czy nie. Ja bowiem nie mam i zawsze mogłam pozwolić sobie na jedzenie dosłownie wszystkiego, ale nie równało się to ze stwierdzeniem, że się zdrowo odżywiam. Przeraziłaś mnie tą swoją koleżanką, poślij jej linka z konsekwencjami jakie niesie za sobą pożeranie w takich ilościach białego cukru. Ja wyeliminowałam go ze swojego jadłospisu i to był strzał w dziesiątkę. Myślę, że teraz dopiero mogę powiedzieć, że odżywiam się zdrowo, bo w moim menu górują warzywa i owoce oraz woda, ale i mnie od czasu do czasu zdarzą się grzeszki:) Jesteśmy tylko ludźmi, ale pamiętajmy o tym, że mimo wszystko to by decydujemy o naszym zdrowiu.
    pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nawet jak bym dała jeśli dałabym jej linka o tym, że to jest ":biała śmierć" to ona i tak tego nie przyjmie. ją nic nie obchodzi, robi wszystko po swojemu, a ja mam czasem ochotę nią potrzepać i powiedzieć OGARNIJ SIĘ! Niestety nigdy tego jeszcze nie zrobiłam :( dziękuję za taaak długi komentarz :) i również pozdrawiam!

      Usuń
  5. Dobrze piszesz - odchudzanie nie powinno wiązać się z głodem, należy jeść jak najmniej przetworzone produkty, nie obżerać się i być aktywnym fizycznie. Dla mnie to święta trójca zasad - jeśli dieta to tylko sezonowa, żeby się oczyścić z toksyn np. na wiosnę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. słyszałam o czymś takim, że przez 2-3 miesiące nic się nie je tylko woda aby oczyścić się z toksyn. Ty czegoś takiego głupiego nie stosujesz prawda?

      Usuń
    2. Absolutnie! Jestem tak skonstruowana, że głodu nie znoszę, od razu mdleję :) To skutecznie powstrzymuje mnie od takich kroków.

      Usuń
    3. to bardzo dobrze, nie rozumiem tych ludzi... szkodzą żołądkowi i innym narządom, a nie oczyszczają...

      Usuń
  6. fajny blog, dobre rady
    jeśli masz ochotę zaobserwuj a napewno się odwdzięcze:)
    http://damarce.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Do you mind if I quote a couple of your articles as
    long as I provide credit and sources back to your website?
    My website is in the very same area of interest as yours and my users
    would really benefit from some of the information you present here.
    Please let me know if this ok with you. Regards!

    Visit my page :: moje smakołyki

    OdpowiedzUsuń
  8. Fantastic items from you, man. I've remember your stuff previous to and you're just
    extremely wonderful. I actually like what you have bought here,
    really like what you are stating and the best
    way by which you say it. You make it enjoyable and you still care for to keep it
    sensible. I can not wait to learn far more from you. This is really a wonderful site.



    Also visit my web site - jedzonko

    OdpowiedzUsuń

Hej oto kilka zasad komentowania:
- zostaw linka jeżeli chcesz, jeżeli nie to i tak Cię odwiedzę,
- komentarz służący tylko do reklamowania się będzie usuwany,
- komentarz typu "super blog" będzie usuwany,
- dziękuję za każdy komentarz nawet z krytyką (konstruktywną),
- jeżeli podoba Ci się mój blog to zaobserwuj, jeśli spodoba mi się Twój to zaobserwuję,
- pisząc komentarz pisz na temat.

Dzięki za wszystko :)